6月 30, 2008

我會永遠相信



我會永遠相信 最後一片落葉
無論什麼世界 東風藏在眉心
我會永遠相信 扎入心的水滴
在另一個世界 晴空布幔拉起

我會永遠相信 開始掉下的淚
你和我的世界 痛褪去更清晰
我會永遠相信 不完美的完美
不管什麼世界 距離不是距離


* * *

終於把家弄好了,雖然地方很少,收拾起來一點也不容易。












* * *

我工作的餐廳 Satori 會參與「Summerlicious」,dinner menu 如下:

Watermelon soup with wild blueberries and ice wine jelly
or
Warm mushroom and goat cheese croustinis on a small salad of arugula and frissée and balsamic vinaigrette
or
Baby shrimp with avocado on marinated tomatoes with cilantro pesto



House pappardelle
Tossed with oven-dried tomatoes, braised leeks and fresh basil, topped with pine nuts and shaved Parmesan
or
Grilled calamari
Served on a warm salad of chickpeas, roasted red peppers and fennel with lime aioli
or
Duo of beef
Grilled Striploin and braised beef cheeks and charred rapini with sweet potato purée and chili-spiked jus



Peach-scented meringue with marinated strawberries and vanilla ice cream
or
Chocolate cake with white chocolate mousse and caramel
or
Pistachio custard with sablé and gooseberries


整個套餐盛惠三十五大洋,另加 tips...雖然,我覺得我的 service 是無價的:)

* * *

看來八月到台灣會有很多事情要做,只是一天我已把 spread sheet 填得滿滿了。希望有些收穫吧。

標籤:

1 Comments:

At 8:17 上午, Anonymous 匿名 said...

hi Breadcrumbs, 好羨慕你可以在一個與外界相隔, 無論是天晴天陰, 風雨交加, 你也可以看得很清楚呀!! 家一定要有大窗口才可以讓温暖的陽光投進屋內, 正!! 還有你那開揚的景色, 每天放工後在這大窗向外望, 也是一種很大享受....不過,我最羨慕你有這般大的廚房啊!! 一路煮, 一路看風景, 正! haha.. 我很喜歡你的那一句, "我覺得我的 service 是無價的" 每一個dish 都是用心煮的, 沒有Heart, the dish will not be delicious... add oil

 

發佈留言

<< Home