12月 06, 2006

我的80年代



Hope we'll soon have a chance to take a picture like this!





I guess my crave for cooking started when I was about 6 years old, where I used to stay in the kitchen while my mom was preparing dinner. She explained all the little steps she went through for each dish. We seldom sit together on a table having dinner, as my mom would put everything on a plate--while in her bowl I could hardly find anything in it... and the dinner were started while dad's still in his store...

這是我的生活,屬於我的八零年代。

《我的80年代》- 雷光夏

那天吹來的風 穿過我的手中
卻又不肯停留
它就轉身飄離 被握到你的手裡
你也忘了 認真地對我說 究竟什麼相同
屬於我們的八零年代
是你的笑容 或那首情歌
和走不完的鋼琴前奏
鼓手們還在昨天 靜靜等候

一封未寄的信 春天綻放了花
清晨醒來時候
是否你偶爾想起 那首未完的歌
認真地對我說 究竟什麼不同
屬於我們的八零年代
是你的笑容 或那首情歌
和走不完的鋼琴前奏
哭泣的音符 已被緊緊擁抱

離開得越遠越好 我那軟弱的夢 誰也不在那裡面
用我的美好思念 和你的過去相逢 在下一個時間

一封未寄的信 春天綻放了花
清晨醒來時候
是否你偶爾想起 那首未完的歌
認真地對我說 究竟什麼不同
屬於我們的八零年代

而你的笑容 已散失在風中

2 Comments:

At 12:10 上午, Anonymous 匿名 said...

Unrelated to the post. The header picture is amazing! We go to this Fu Ho place often =)

 
At 1:45 上午, Blogger euqus said...

Thanks :-) I was lucky catching that man!

 

發佈留言

<< Home