4月 29, 2006

我看到了另一個世界,在這裡 。

现实生活中的一名左派的网络日志

This blogger is just 21 years old, and he has already developed a very deep 的理想:

我的理想是当一个全中国乃至全世界很有名望的文字创作家,可能是作家,也可能是评论家。此话半真半假。这理想不完全,因为我还期待着一个群众民主并且学术自由、严肃而活跃的环境,我很早就有一种理想,即期待社会有一天如我设想中的古希腊学者的自由辩论景象,而我在其中是众多受人注目的有分量的一位(当时这理想与个人奋斗主义同在)。至今我还存有这样的理想。

According to The Economist, this guy is a student who used to run a Revolutionary Marxism website that has been banned by the Chinese government. He was also harassed by the government because of that.

What's on top of the list in my mind now: Which car I should buy next? Should I stay in my current career because it is more prominent? How much does my house appreciate on paper?.....

Reading his blog, I feel ashamed....

理想??

0 Comments:

發佈留言

<< Home