4月 09, 2006

打破框框 粉碎偏見

Read an article in Next magazine titled "鹹 魚 翻 生   李 惠 珍". Here are some quotes:

李 惠 珍 生 於 一 個 「 只 睇 得 起 讀 書 人 」 的 家 。 她 父 親 ,上 海 聖 約 翰 大 學 畢 業 。 舅 父 英 文 也 了 得 , 是 上 海 福 特 汽 車 廠 的 外 交 專 家 。 長 輩 一 致認 為 , 畫 公 仔 沒 出 息 。 李 惠 珍 窮 一 生 精 力 , 就 為 證 明 : 畫 漫 畫 一 樣 可 以 出 人 頭 地 ,並 且 可 以 跨 代 地 紅 起 來 。 「 社 會 老 愛 把 某 些 角 色 、 工 種 定 型 , 我 要 用 盡 每 一 口 氣 ,打 破 這 些 俗 世 的 框 框 。 」 六 十 多 歲 , 已 為 人 外 婆 的 李 惠 珍 說 。

一 個 富 麗 堂 皇 的 舞 台 , 有 人 歡 天 喜 地 站 在 台 上 , 有 人 垂 頭 喪 氣 坐 在 台 下 , 老 人 家 從 一 道 門 走 出 去 , 小 孩 子 從 另 一 道 門 走 進 來 。

「 這 說 話 , 不 同 年 齡 、 心 智 的 人 看 後 , 會 有 不 同 感 受 。」

「 人 生 本 是 如 此 : 總 有 生 老 病 死 , 高 低 起 跌 , 有 時 你 是 主 角 , 有 時 你 卻 只 能 做 旁 觀 者 。 」

「 很 多 人 以 為 創 作 是 天 馬 行 空 , 創 作 最 難 是 觀 察 和 吸 收 比 誰 都 要 闊 和 廣 , 才 不 脫 離 現 實 , 才 引 起 共 鳴 。 」

「 人 們 常 說 : 唔 識 字 人 才 看 漫 畫 , 看 漫 畫 的 人 沒 深 度 。 」



漫 畫 的 膚 淺 ... 漫 畫 的 深 度
漫 畫 的 輕 鬆 ... 漫 畫 的 嚴 肅

漫 畫... (and many things else) is superficial but is also deep...

Oh, went to a friend's place and tried out this interesting dish:

Seared chicken with

I like the sauce a lot! It had "hard cider" added into it. Thank you so much for preparing the dishes!! I feel hungry now when I *think* of it.

Talking about friends, look at this guy!!!

Friends

The last time someone did this for me.... was my mom :P

Oh well, I have good excuses not to do this today, since I GOT PAGED AGAIN AND AGAIN!!!! Just when I was all set to mow the lawn, the beeper started yelling at me...

SIGH. My dinner plan was all blown up. Sorry...

0 Comments:

發佈留言

<< Home